LGS Matematik

LGS Matematik

LİSELERE GİRİŞ SINAVI (LGS)

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl uygulanan LGS sınavı, 8. sınıf öğrencilerinin Nitelikli Okullara yerleşebilmek için girdiği yeterlilik sınavıdır. Bu sınav 90 sorudan oluşmaktadır. Sözel bölümde 50 soru, Sayısal bölümde 40 soru bulunmaktadır. Sınavda Sözel Bölümdeki sorular için 75 dakika, Sayısal Bölümdeki sorular için 80 dakika süre verilmektedir. Sözel Bölümde Türkçe, Sayısal Bölümde Matematik ve Fen Bilgisi sorularının katsayısı 4 olduğu için yerleştirme puanına etkisi çok fazladır. Sınavda doğru cevaplanan 1 Matematik sorusu, 4 İngilizce sorusuna puan olarak eşittir. Diğer derslere göre öğrencilerin neredeyse tamamının zorlandığı Matematik dersi sınavda iyi bir sıralama elde etmek için en önemli ders konumundadır. Bunu bilmek çalışma programınızı oluştururken size yol gösterecektir.

 

Aşağıdaki Tablo, öğrencilerin sınavda sorumlu olduğu dersleri ve bu derslerden öğrencilerin elde ettiği net ortalamalarını göstermektedir. Bu Tablodan da öğrencilerin net ortalamalarının en az olduğu dersin Matematik dersi olduğu net bir şekilde görülmektedir.

 

DERSİN ADI SORU SAYISI NET ORTALAMASI
MATEMATİK 20 4.2
TÜRKÇE 20 9.4
FEN 20 9.5
İNGİLİZCE 10 4.6
İNKLAP 10 5.5
DİN KÜLTÜRÜ 10 6.5

 

LGS sınavını öğrenciler açısından zorlayıcı bir sınav haline getiren en temel konu YENİ NESİL SORU diye adlandırılan soru tipleridir. Bu bölümde Milli Eğitim Bakanlığı’nın sorduğu yeni nesil soru tipleri nelerdir ve öğrenciler bu tarz sorulara nasıl yaklaşmalı, hangi yöntemleri kullanmalı ve soruları kısa sürede çözebilecek beceriyi nasıl kazanabilir, bu konular hakkında bilgiler bulacaksınız.

 

Öncelikle ilk yapılan LGS sınavında Matematik sorularının net bir konu dağılımı ve tarzı yoktu. Ancak daha sonraki yıllarda sorulan sorulara baktığımızda artık konu dağılımı ve soru tarzı daha net bir LGS sınavı ile karşı karşıyayız. Milli Eğitim Bakanlığı Matematik bölümünde öğrencilere genel olarak şu şekilde sorular yöneltmektedir:

  • Şekil yorumlama soruları
  • Örnekli sorular
  • Kurallı sorular

 

Bunun yanı sıra farklı soru tipleri de vardır. Ancak, genelde yukarıda bahsettiğimiz soru tarzları öğrencinin karşısına daha yoğun çıkmaktadır. Bu soru tarzları ile ilgili örnekleri de yine Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu örnek kazanım soruları kitabında görebilirsiniz.

 

Bu kısımda sınavda sorulan soru tarzlarına ve bu soruların nasıl çözülmesi gerektiğine değineceğiz.

 

Şekil yorumlama LGS sınavında Matematik dersi için en önemli soru tarzıdır. Şekilli sorudan kastımız, öğrencilerin kendilerine verilen sözel bilgileri bir şekle dönüştürmesi ya da kendilerine verilen şekli belirli bilgilerle doldurması şeklinde sorulan sorulardır. 2018 ve 2019 yılında sorulan MEB LGS sorularını karşılattırdığımızda 2018 yılına göre 2019 yılında da çok fazla şekil sorusu vardır. Şekilli sorular 2020 ve 2021 yılında da yine yoğun şekilde sorulmuştur.

 

Örnekli sorular öğrencilerin kendilerine verilen bir örnek durumu sorulan soruda uygulayabilmesini gerektiren sorulardır ve şekilli sorulara göre biraz daha kolaydır.

 

Kurallı sorularda ise soru yazan kişi çözülmesi gereken soru için rastgele kurallar oluşturur. Öğrencilerin bu kuralı adım adım uygulayıp soruyu çözmesi beklenir.

 

Bu soru türlerinden de anlaşılacağı üzere, LGS sınavındaki yeni nesil Matematik soruları öğrenciyi düşünmeye sevk eden, şekilleri anlayıp yorumlamalarını bekleyen, problem çözme yeteneklerini ölçen, sebep sonuç ilişkisi kurmalarını sağlayan ve en önemlisi karşılaştıkları yeni bir durumu anlayıp verilen benzer bir durum için kullanmalarını isteyen soru tipleridir. Aynı zamanda bu soruların öğrenciler tarafından belirli bir sürede çözülmesi beklenir. Sorulan Matematik soruları, sadece belirli formülleri öğrenmek ve bu formülleri soruda ezbere kullanmakla çözülebilecek sorular değildir.

 

LGS öğrencisi nasıl çalışmalıdır?

 

Öğrenciler Liselere Giriş Sınav döneminde öğrencilik hayatlarında daha önce karşılaşmadıkları yoğun bir temponun içerisine girerler. Bu yoğun tempo da öğrenciler üzerinde baskı ve stres oluşturabilir. Okul, dershane, özel dersler derken tempo sınav yaklaştıkça daha da artar. Bu süreçte öğrencilerin karşılaştıkları bu yeni durumla baş edebilmeleri için mutlaka profesyonel destek almaları gerekmektedir. Özellikle LGS öğrencilerine kendileri için program yapabilecek, yeni nesil sorularla baş edebilme yöntemlerini gösterecek ve karşılaştıkları problemleri kazançlı bir şekilde çözmelerini sağlayacak doğru öğretmenle çalışmaları her zamankinden daha önemli bir hal almaktadır.

 

Bu süreçte en çok şikâyet edilen sorunlardan bir tanesi akşamları çok yorgun olmak. Peki, bu durumda ne yapmalıyız? Masanın başında ne yaptığımızı bilmeden dakikalarca oturmayacağız. Çalışma verimli bir çalışma olmazsa, getirisi de olmayacaktır. Bu yüzden, bizi her seferinde bir adım ileri taşıyacak verimli bir çalışma programı takip etmemiz gerekmektedir.

 

Yorgun olmamız ve gün içerisindeki yoğun tempo akşam hiç ders çalışmayacağımız anlamına gelmiyor. Artık sınav öğrencisi olduğumuzu bilmeli ve kendimizi bu doğrultuda motive etmeliyiz. Aynı zamanda çalışma kapasitemizi yüksek tutmak için zamanı iyi değerlendirmeyi öğrenmeliyiz. Okuldan geldikten sonra mutlaka kendimize bir dinlenme saati bırakıp kişisel ihtiyarlarımızı giderdikten sonra kendi potansiyelimize göre en az 2 saat tekrar ve soru çözümü yapıp sabah erken saatlerde kalkmamız gerekir.

 

En önemli hususlardan bir tanesi de doğru çalışmaktır. Eksik olduğumuz ve çalışmamız gereken konuları ve soru sayılarını iyi belirlemeliyiz.

 

Doğru ders çalışmak için dikkat etmemiz gereken konular şu şekildedir:

 

 

Düzenli çalışma ortamı

Rahat bir koltuk ve masadan daha önemlisi elimize aldığımızda zamanın nasıl geçtiğini anlamadığımız telefonlardan kurtulmak düzenli ders çalışma ortamının en önemli maddesidir. Telefon ile geçirdiğimiz süreyi minimuma indirmeliyiz. Ek olarak, en iyi çalışma ortamı sınav ortamıdır. Kendimize sade ve kullanışlı bir çalışma ortamı hazırlamalıyız.
Düzenli ders çalışma programı

 

Öğrenciler kendilerini ve çalışma düzenlerini iyice keşfettikleri bu süreçte tek başlarına program yapmakta zorlandığı için uzman bir öğretmen yardımıyla derslerin işlenip soru takiplerinin yapılması önemlidir. Yine de çalışma programımızı bireysel becerilerimize göre düzenleyelim. Sınavda 90 soru sorulduğuna göre, günde en az 90 soru çözmeliyiz ya da 180 soru. Tabi ki, bu biraz da bizim kapasitemizle ilgili.
Konuları yüzeysel değil derinlemesine öğrenmek

 

Çalışma süremizi yavaş yavaş arttırmalıyız. Çıkmış örnek soruları iyi incelememiz lazım. Özellikle MEB kazanım soruları bizim için çok önemlidir. Bu kısımda konunun özüne indiğimizde Lisede rahat etmekteyiz.
Günlük Tekrar Her gün öğrenilen konuların pekişmesi için tekrarlar yapmak, en az yeni konulara çalışmak kadar önemlidir. İnsan beyni kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmek için rutin tekrarlar ister. Ders notlarımıza ve soru çözüm yollarına tekrardan bakmak ve bunları iyice anlamak bu süreçte bize çok yardımcı olacaktır.
Yeni Nesil Sorular

 

Verilen şekli anlamak ve yorumlamak, tablo ve grafikte verilen bilgileri okuyup anlamak yeni nesil sorularda çok önemli bir beceri haline gelmiştir. Yeni nesil sorular genellikle biraz daha uzun olmaktadır. Uzun sorulardan korkma.
Her gün kitap okumak

 

Kitap okumamız soruları anlamamızda ve analiz etmemizde çok büyük faydalar sağlar. Özellikle yeni nesil soruları daha hızlı bir şekilde okuyup, daha kolay bir şekilde anlamak için bize eşsiz bir zihin jimnastiği sunan kitaplardan faydalanmalıyız.
Sosyal medya diyeti Sınav sürecinde sosyal medyadan uzak duralım. Dikkatimizi dağıtmasına izin vermeyelim ve asıl işimiz olan öğrenciliğe ve öğrenmeye odaklanalım.

 

 

Kaynak kitapları nasıl seçmeliyiz?

Matematik soru bankaları genellikle kolay orta zor şeklinde karşımıza çıkmaktadır. Hangi kaynağı kullanırsak kullanalım, kendi kapasitemizin seviyesinde kaynaklara yönelelim.

YAYIN ADI KOLAY – ORTA ZOR
KVA YAYINLARI KLAVUZ SERİSİ FARK VAR
PALME YAYINLARI PLUS SERİSİ ENERJİ SERİSİ
HIZ YAYINLARI MATEMATİK SORU BANKASI MATEMATİK UZMANI
NARTEST YAYINLARI MAVİ SERİSİ POWER SORU BANKASI
TUDEM YAYINLARI KAZANIM ODAKLI SORU BANKASI BECERİ TEMELLİ SORU BANKASI
MUBA YAYINLARI MATEMATİK SORU BANKASI MUTLAK BAŞARI SORU BANKASI
OKYANUS YAYINLARI CLASS MATE – PRE MASTER MASTER SORU BANKASI
KAREKÖK YAYINLARI MATEMATİK SORU BANKASI ROS SERİSİ
İSEM YAYINLARI HIZLI İSEM SORU BANKASI FARKLI İSEM SORU BANKASI
ZEKÂ KÜPÜ ——————————- ZEKÂ KÜPÜ SORU BANKASI

 

 

bursa nilüfer dişçi web tasarım ankara ankara dershane ankara oto döşeme ankara protez saç ankara ambar/a> ankara varis batıkent diş polikliniği ankara avukat gebze ambar billboard ankara havalimanı reklam
0 537 434 79 43